آلودگی، استرس، قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، کمبود خواب و غذاهای ناسالم از جمله عواملی هستند که باعث تیرگی و بیروح شدن پوست شما میشوند. به گفته متخصصان پوست آمریکا (AAD)، لک و پیس یا ویتیلیگو، چیزی بیش از یک مشکل است که زیبایی پوست را تحت تاثیر قرار میدهد، است. عوامل ژنتیکی، سیستم ایمنی، فاکتورهای بیوشیمیایی ، ویروس ،فاکتورهای عصبی، عوامل محیطی، آسیب به پوست به دلیل آفتابسوختگی یا بریدگی وخیم ،مصرف خوراکیهای نامناسب مثل:ماست و آبلیمو،ماست و سرکه واستفاده بیش از حد مواد غذایی که طبعی گرم دارند. زیرا پوست در این حالت در نهایت آسیب پذیری قرار دارد . افراد با پوست های حساس و نازک باید از خاک رس صورتی یا قرمز استفاده کنند این خاک دارای مواد معدنی بسیاری است و پس از استفاده از آن پوست صورت دچار سوزش یا قرمزی نخواهد شد. از بین بردن لک های صورت که در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید، جای جوش و آکنه یا هر دلیل دیگری روی پوست ایجاد می شود، با لیزر، درمان لک با لیزر نامیده می شود. همچنین میتوانید مقدار مساوی آب خیار و آبلیمو را با یکدیگر مخلوط کنید و این ترکیب را روی پوست خود بمالید.

همچنین مخلوط گلاب، آب خیار و آبلیمو بصورت روزانه پوست را شفاف میکند. پیشنهاد میکنیم اول از هر چیز سراغ ماسک آناناس بروید؛ چرا که نهتنها لکه های قهوه ای را از بین میبرد، بلکه بافت پوست را هم شاداب و جوان میکند. بسیاری از ما پیری پوست را بلافاصله با چین و چروک مرتبط می دانیم. ماء الشعیر طبی در رفع جوش و خارش و کهیر تا حد زیادی مؤثر است”اگر با خوردن سردی ها دچار مشکلات معده می شوید، می توانید به این مایع عسل اضافه کنید. روغن سیاهدانه ; مالیدن روغن سیاهدانه در طول روز بر روی نقاط پیس و برص و سپس شستشوی آن با استفاده از صابون شیر و عسل به روند بهبود کمک زیادی می کند. از ماسک ها باید به صورت مرتب استفاده کنید تا بتوانید تاثیر آن را روی صورت خود ببینید. عسل هم همان طور که می دانید خاصیت مرطوب کنندگی دارد و می تواند پوست صورت را مرطوب کند. اگر با ترکیبات توپیکال و درمان موضعی نتوانستیم لک را درمان کنیم، از روش های دیگری در درمان استفاده خواهیم کرد. کارشناسان زیبایی بر این امر تاکید می ورزند که افرادی که به پوست صورت خود اهمیت می دهند برای جلوگیری از بروز لک از ویتامین ث به صورت موضعی و خوراکی استفاده کنند.

این ماسک های صورت باید بعد از لایه برداری پوست استفاده شود. لذا باید به پزشک متخصص پوست مراجعه کرده و از درمان های اینترنتی خودداری کنید. بعد از اتمام دوره، لک های روی صورت و پشت دستها کم رنگ شده و به تدریج از بین میروند. علاوه بر این موارد، ماسک های دیگری نیز می توانند به درمان خانگی از بین بردن لک صورت کمک کنند. همچنین لایه برداری با کرم های رتینویید، و یا کاهش التهاب میلیا های ملتهب با استروئید ها هم ممکن است به شما پیشنهاد شود تا لکه های سفید ناشی از میلیا کم کم محو شوند. اسید مالیک موجود در سرکه سیب سلول های تیره پوست را لایه برداری می کند و این گونه باعث رفع و یا کاهش لکه ها خواهد شد. انگشت اشاره خود را وارد قسمت برش خورده کرده و پیله ها را در دست بگیرید. تقریبا در زنان و مردان به یک اندازه یکسان است.ممکن است در افرادی که پوست تیره تری دارند بیشتر دیده شود. کرایوتراپی روشی است که شامل استفاده از نیتروژن مایع بر روی لک های پوستی است که باعث یخ زدگی و متوقف کردن لک های تیره و رنگدانه ملانین می شود. چگونه می توان از ایجاد لکه های تیره پوستی جلوگیری کرد؟

این لکه های سفید لک و پیس نام دارند. درمان لک و پیس برای کسانی که به این بیماری مبتلا هستند اهمیت زیادی دارد و به دنبال یافتن راهکارهای زیادی هستند. به طور کلی لکه های تیره، می تواند نتیجه ژنتیک، بارداری، اشعه UV، اسکار و زخم آکنه و بیماری های پوستی باشند. شایع ترین نقاط درگیری شامل:صورت،لب ها،دست ها ،پاها ،زانوها و نواحی تناسلی میباشد .علتی که به طور حتمی در به وجود آمدن و پیشروی این اختلال دخالت دارد شدت و زمان استرسی است که فرد به همراه وضعیت نامناسب غذایی دارد. به طور معمول این لکه ها در بین سی تا چهل سالگی بر روی سطح پوست پدیدار می شوند. یک رژیم غذایی سالم قبل از روی آوردن به استفاده از ماسک ها برای از بین بردن این عارضه و همچنین استفاده از ضد آفتاب مناسب ضروری می باشد. سپس با یک دوره ۴۰ روزه رژیم گیاهی بصورت زیر، چربی ها و سموم از کبد خارج شده فقط کافیست سموم جدید را به شکم وارد ننموده تا طبیعت بدن، خود را اصلاح و بتواند سلامتی را برایمان به ارمغان آورد. طب سنتی برای از بین بردن لک صورت و درمان این عارضه استفاده از ماسک و روغن های گیاهی را پیشنهاد می دهد.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت بهترین متخصص پوست و مو تهران.